“Бранд Балкани” и Туристически гаранционен фонд – част от отчета на кабинета Главчев
София. На страницата на Министерски съвет бе публикуван отчет на кабинета Главчев. Ето какво се посочва в ресор “Туризъм”:
След подписване на историческия меморандум с Япония през месец септември в Токио, с който се поставя основата за по-активни туристически връзки между двете страни, бе стартирана инициативата за общ интегриран туристически продукт Бранд Балкани. На официални срещи на ниво министри на туризма с Румъния, Черна гора и Албания, България представи инициативата си за създаване на Дестинация „Балкани“, която да привлича туристи от Япония, Китай, Северна и Южна Америка чрез интегриран туристически продукт. Целта е чрез откриване на директни въздушни линии между балканските столици, с едно пътуване туристи от презокеанските пазари да посетят две или повече балкански държави.
По данни на НСИ от месец януари до края на месец септември 2024 г. в страната са влезли рекордният брой от 10.7 милиона чуждестранни посетители. Това е с 200 хиляди повече туристи от броя на посетилите страната чужденци за най-добрата до сега 2019 г.
Създаването на Туристически гаранционен фонд е изцяло в защита на интереса на крайните потребители. Продължена беше дейността на работната група по финализиране на законопроекта за създаване на Гаранционен фонд, след обществените консултации, който да получи одобрението на целия сектор и заинтересованите страни.
Bgtourism.bg припомня, че към 1 януари 2025 година все още се работи по създаването на “Бранд Балкани” и Туристически гаранционен фонд.
Вижте целия отчет на кабинета Главчев, който е публикуван на страницата на Министерски съвет.
Материалът “Бранд Балкани” и Туристически гаранционен фонд – част от отчета на кабинета Главчев е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.