Bgtourism.bg    Airnews.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg

България отчита най-силния си летен сезон в туризма след пандемията

Заместник-министъра на туризма Ирена Георгиева изнесе оптимистични данни по време на форума “Дестинация България на фокус за 2026 г.”

Кристиан ИВАНОВ
София.
България изпраща най-успешния си летен сезон в туризма след пандемията от коронавирус. Това обяви заместник-министъра на туризма Ирена Георгиева по време на форума “Дестинация България на фокус за 2026 г.”, който се провежда в София.
Данните на министерството сочат, че за периода юни–септември 2025 г. в местата за настаняване в страната са регистрирани над 5 200 000 туристи и са реализирани повече от 19 500 000 нощувки. Това представлява ръст от 4,2% по отношение на туристите и 3% ръст при нощувките спрямо същия период на 2024 г.


Водещите пазари за туризъм в България са вътрешният пазар, Румъния, Украйна, Полша, Великобритания и Германия. Отчетен е сериозен ръст от ключови пазари спрямо 2024 г. Турция – ръст с 60%, Германия – 28%, Франция – 12% , Гърция – 12%, Румъния – 9,5%, Италия – 9,3%.
Данните на Евростат сочат, че за периода юни–август 2025 г. България е сред първите 10 държави в Европейския съюз по брой нощувки на чуждестранни туристи.
Заместник-министър Ирена Георгиева посочи, че следващата 2026 година е обявена от Министерството на туризма като година на културния туризъм.
“Нашият стратегически подход е заявка, че през 2026 г. България ще бъде не просто участник на световния туристически пазар, но ще има и водеща роля като предпочитана туристическа дестинация, която се позиционира стратегически и умело използва своя потенциал”, заяви Ирена Георгиева.
По време на форума “Дестинация България на фокус за 2026 г.” бяха обсъдени стратегии за по-ефективното планиране на маркетинговите активности и идентифициране на целевите групи. Популяризиране и повишаване на положителния имидж на бранд България.
Оптимален подбор и приложение на маркетингови инструменти и миксове от традиционни и нестандартни комуникационни канали.
Осъществяване на рекламни активности и събития за насърчаване на туристическите пътувания във всеки сезон, които могат да се практикуват целогодишно.

Материалът България отчита най-силния си летен сезон в туризма след пандемията е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Сподели:
Top