Валя Вълчева: Ако искаме да запазим и увеличим дела на румънските гости, трябва да мислим стратегически и да инвестираме в технологии
Варна. „Ако искаме да запазим и увеличим дела на румънските гости, трябва да мислим стратегически и да инвестираме в технологии, които улесняват процеса на резервация, дават достъп до информация за наличности в реално време и позволяват динамично управление на цените.“ Това съобщи Валя Вълчева, директор „Продажби и маркетинг“ на Hyatt Inclusive Collection, Bulgaria, по време на 18-ия Черноморски туристически форум във Варна.
Тя изрази надежда ремонтът на Дунав мост да приключи преди началото на активния летен сезон, който за румънския пазар стартира на 1 май и достига своя пик през юли. По думите ѝ дигитализацията вече не е избор, а необходимост. Съвременният турист очаква бързина, прозрачност и гъвкавост, а хотелите трябва да са подготвени да отговорят на тези изисквания.
Директори на “Албена” АД , “Албена тур” и мениджъри на комплекса участваха в Черноморски туристически форум – Варна
За британския пазар Валя Вълчева отбеляза, че България все още се възприема основно като дестинация за масов летен туризъм – място за плаж и забавления. Според нея обаче се наблюдава постепенна промяна в имиджа на страната, която все повече се утвърждава като дестинация, предлагаща добро съотношение между качество и цена. Тя посочи, че британските туристи са взискателни и обръщат сериозно внимание на здравните и безопасни стандарти, на които хотелите трябва да отговарят.
Сред тенденциите, които влияят положително върху интереса на британските гости, Вълчева отбеляза за инвестициите в аквапаркове и водни атракциони, които често са водещ елемент в рекламните кампании на туроператорите. В същото време тя каза, че у нас все още има много какво да се направи в посока устойчиво развитие. Липсват ясни държавни регулации и стандарти, както и система за анализ на напредъка в тази сфера. По думите ѝ устойчивостта засега зависи основно от добрата воля и дългосрочната визия на водещите хотелиери, без координирана подкрепа от държавата.
Снежана Апостолова на Черноморски туристически форум: Над един милион туристи са посетили Варна тази година
Вълчева обърна внимание и на необходимостта от подобряване на инфраструктурата в ключови туристически райони, като даде пример с пътя между Слънчев бряг и Обзор. Тя посочи, че въпреки присъствието на международни хотелски брандове като Hyatt Inclusive и Sol Hotels, достъпът до курорта остава затруднен. Това, заедно с ограничаването на трансферите от летище Бургас до Обзор, поставя под въпрос мотивацията на инвеститорите да реализират в пълен обем своите капиталови програми.
По нейните думи, макар имиджът на България да се подобрява и страната все повече да се възприема като „good value for money“, британският турист все още не е готов да заплати реалната стойност на хотелския продукт, особено в месеците май и септември, когато хотелиерите често работят под себестойност.
Валя Вълчева допълни, че за да продължи развитието на дестинацията в правилната посока, е важно България да се показва в пълния си обем – не само като морска, но и като целогодишна дестинация. Това включва популяризиране на възможностите за градски почивки, като естествено начало е столицата София и нейните околности, където вече се развиват успешни примери като Hyatt Regency Sofia и Hyatt Regency Pravets. Тя посочи, че синхронът между държавата и бизнеса, инвестициите в устойчивост и технологично развитие са ключът към утвърждаването на България като модерна и конкурентна туристическа дестинация в Европа.
Материалът Валя Вълчева: Ако искаме да запазим и увеличим дела на румънските гости, трябва да мислим стратегически и да инвестираме в технологии е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.









