- пл. Народно събрание 4...
ГД ГВА изиска от Wizz Air план с конкретни действия за преодоляване на закъсненията и отмяната на полети
София. До петък авиокомпания Wizz Air ще представи на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ План за действие с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети. Това стана ясно след среща между главния директор на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на Wizz Air Hungary Ltd.
По време на разговорите Анелия Маринова подчерта, че от началото на 2023 г. досега в ГД ГВА са получени над 500 жалби от пътници на Wizz Air, а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. Тя обясни, че само през месец юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение. „Това буди сериозно притеснение в националния орган по правоприлагане и ще предприемем мерки за да гарантираме, че европейските регламенти за защита на правата на пътниците се спазват“, категорична бе Маринова.
Георги Пасев, Абакс: Три седмици подред спасяваме стотици български туристи с румънски самолети от бедствие на летищата в Европа
По отношение на необработените над 200 жалби на пътници, представителите на авиокомпанията поеха ангажимент до 3 седмици да разгледат всички тях. Те посочиха, че са идентифицирали грешка в информационната си система и поради това оплакванията не са получени.
ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ засилва контрола върху авиокомпаниите, които не отговарят на жалбите на своите пътници
Двете страни се договориха още този месец да започнат редовни срещи, с цел навременен обмен на информация, както и да разгледат предложените в Плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата.
Срещата е в продължение на започнатите разговори през миналата седмица в Министерството на туризма, които са сигнализирани от туристическия бранш за зачестяване на случаите с отменени и закъснели полети.
Wizz Air излезе с официално становище относно отменените полети в Румъния
Материалът ГД ГВА изиска от Wizz Air план с конкретни действия за преодоляване на закъсненията и отмяната на полети е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.