Bgtourism.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg

Маргита Тодорова, „Албена“ АД: Предстоят интересни времена за туристическия бранш. Можем да излезем като печеливши единствено работейки заедно и инвестирайки в човешкия ресурс

Маргита Тодорова е директор „Маркетинг и продажби“ и член на борда на директорите на най-голямата българска компания в сферата на туризма „Албена“ АД – собственик и оператор на едноименното ваканционно селище. Участва в управлението на дъщерните дружества „Медика-Албена“ ЕАД, „МЦ Медика-Албена“ ЕАД, „Бялата Лагуна“ ЕАД и „Албена Холдинг“ АД. Член е на Управителния съвет на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Маргита Тодорова е поредният гост-специалист с интервю за Информационния бюлетин на Министерството на туризма

– Г-жо Тодорова, навън топлото и слънчево лято като че ли не иска да си тръгва, но туристическият бранш вече прави равносметка за постигнатите резултати. Как оценявате летен сезон 2022?

– Да, действително, макар че в Албена все още посрещаме немалко гости, бизнес резултатите от Лято 2022 вече са изведени и в голяма степен анализирани. От една страна, отчитаме по-добри показатели спрямо 2021 година, но предвид много външни фактори, оказващи негативно въздействие върху средата, не успяхме да постигнем поставените цели. За съжаление, оптимизмът, който имахме след стабилизирането от COVID кризата, беше охладен от избухналата война в Украйна, набиращата сила инфлационна вълна и политическата турбулентност. Всичко това
нагнети в обществото усещане за несигурност.

Красимира Стоянова, „Албена тур“: В Албена зелената мисия не е само на хартия, а реалност, за която работим всеки ден

И тази тенденция не бе само у нас, а и на основни наши пазари, каквито са Германия, Франция, страните от Бенелюкс, Скандинавия. Но трябва да отчетем и положителните моменти, които регистрираме при търговските резултати за централна и Източна Европа, които през този година показват чувствителна динамика нагоре. Тук бих искала да отбележа също, че започнахме годината с прилагането на своеобразен екшън план, когато на българо-румънската граница започнаха да пристигат украински бежанци. Тогава в много кратки срокове бе необходимо да се подготвим за тяхното посрещане, като в пиковия момент при нас бяха настанени над 1400 души. една част от тях започнаха работа в Албена, с което в някаква степен решихме наболелия проблем с липсата на кадри. Наехме също много служители от Киргизстан, а в няколко от нашите ресторанти работиха висококвалифицирани готварски екипи от Турция.

Правейки равносметка, не мога да не отбележа и друга статистика, която за нас е най-важният лакмус за това дали вървим в правилната посока – потребителската удовлетвореност на гостите. В края на м. септември рекапитулирахме оценките им в
най-големите портали за директна продажба и маркетинг, каквито са платформите HolidayCheck.de, Booking.com и TripAdvisor.com.

Ръст на потребителската удовлетвореност отчитат хотели в Албена в края на летния сезон

Отчитаме увеличение в нивата на удовлетвореност, особено във висококатегорийните хотели, където стандартите са безкомпромисни. що се отнася до инвестиционната ни програма, в първата половина на годината завършихме изграждането на изцяло новия ни 5-звезден хотел „Амелия“, посветен на темата авиация, носещ името на първата жена пилот, прелетяла Атлантическия океан Амелия Eърхарт. Отново не избягахме от ангажиментите, заложени в стратегията за устойчиво развитие на компанията, реализирайки голяма инвестиция в мощности за възобновяема енергия.

На покривите на много от нашите хотели освен инсталации за затопляне на вода, вече има монтирани и фотоволтаични панели. заедно с тях и инсталацията за газ от биоразградими отпадъци, задоволяваме автономно 50% от електроенергийното потребление на годишна база. за нас зелената мисия не е просто идея и документ, лишен от съдържание, а усърдна работа и най-вече кауза, към която се стремим да
приобщим всички.

– Изпращате интересни месеци и очевидно вече гледате към бъдещето. Какво очаква Албена през 2023 година?

– Така е, вече активно работим за подготовката на следващата година. водим преговори с всички наши търговски партньори, но предвид конюнктурата,
е трудно да правим твърде детайлни прогнози. За нас на този етап е важно да бъдем подготвени максимално добре, да сме гъвкави и същевременно да не правим компромиси с качеството. Но и не можем да бъдем безучастни наблюдатели на процесите. Ние сме най-голямата компания в България в сферата на туризма, с над половинвековни традиции и това ни задължава да бъдем проактивни, да моделираме бизнеса по начин, отговарящ на името и мащаба ни.

Курортът „Албена“ обяви новогодишната си програма

Само преди няколко дни подписахме стратегически договор с немската верига хотели Maritim, под чиято марка ще работи хотел „Амелия“. Това е второто подобно споразумение, след това от 2019 година, когато другият нов 5-звезден хотел Парадайс Блу прие Maritim като свое първо име. За нас партньорство от подобен ранг говори много – на първо място за професионализма на всички наши служители от най-ниското до най-високото ниво, които през изминалите три години доказаха на колегите в Германия, че в България и в частност в Албена, може да бъде предлаган туристически продукт на европейско ниво. Не по-малко важно е партньорството ни и с гиганта REWE Group чрез туроператора DERTouristik и неговата марка за семейни хотели Kalimera, под която ще работи един от парковите ни хотели Ралица Супериор.

Търговски агенти на DER Touristik: Ще препоръчваме Албена на нашите клиенти

На финален етап са преговорите за ремонта и реконструкцията му, така че да посрещне идното лято с нова визия и концепция за семейно преживяване и кулинарни открития. Немалка инвестиция ще направим и за ремонт на 4-звездния хотел Flamingo, който традиционно посреща гости от Скандинавия.

Тук е моментът да спомена възобновеното ни партньорство с водещия туроператор в Северна Европа Nordic Leisure Travel Group, заедно с когото реализираме обеми от продажби, доближаващи нивата от предепидемичната 2019 година.
Щ
о се отнася до продуктовото пакетиране, през 2023 година ще направим още една крачка напред по отношение на кулинарното преживяване на гостите. Отчитайки отличната им обратна връзка за концепцията Luxury Ultra All Inclusive, през идното лято хотелите Калиакра Бийч, Калиакра Маре, Маритим Амелия, Гергана, Ралица Аква и Калимера Ралица супериор ще работят на борд Ultra All Inclusive, предлагащ богати основни и междинни хранения, тематични вечери, както и селекция от подбрани алкохолни и безалкохолни напитки. Разбира се, тук ще включим и продукцията на нашето дъщерно дружество „Еко Агро“, което произвежда около половината от необходимите хранителни продукти за комплекса – така сме сигурни в качеството и знаем, че сервираме най-чистата и вкусна храна на нашите гости.

Хотел „Амелия“ в Албена става част от немската верига Maritim

Като първия и единствен европейски курорт на спорта – титла, която носим вече 4 години, и през идващата 2023 ще приемем много прояви не само на национално, но и на международно ниво. През отминалата пролет домакинствахме изключително успешно кръг от световната купа по модерен петобой – оценка, която ни дадоха както президентът на Международната федерация Клаус Шорман, така и българските му колеги. Традиционно при нас ще се изиграят много надпревари по плажен волейбол, тенис, тенис на маса, бридж, шахмат. Предпочитана локация сме
и от UEFA, които провеждат приятелски турнири и квалификационни кръгове по футбол за младежи. В аванс анонсирам и друг голям форум – европейското
първенство по снукър, което ще се проведе в емблематичната зала „Перуника“. През м. юли взривихме плажа на Албена с разтърсващ салса фестивал, за който пристигнаха имена като Oscar D`Leon и Grupo Extra. Ще запазим тази част от културния календар на комплекса като една от най-свидните, за да предложим още по-незабравимо шоу от най-красивия плаж на българското Черноморие.

Обучават служители на Албена по немските стандарти на веригата Maritim

Накрая бих могла да обобщя, че предстоят интересни времена за туристическия бранш, изпълнени с предизвикателства, от които можем да излезем като печеливши единствено работейки заедно, инвестирайки в човешкия ресурс, не отстъпвайки от
принципите си и водени от една единствена цел – да предлагаме на нашите гости време за почивка, което трудно да забравят и да си спомнят с усмивка и топли чувства.

Материалът Маргита Тодорова, „Албена“ АД: Предстоят интересни времена за туристическия бранш. Можем да излезем като печеливши единствено работейки заедно и инвестирайки в човешкия ресурс е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Сподели:

Туризъм и Новини

Top