Bgtourism.bg    Airnews.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg

Мартина Божанска, генерален мениджър: Хотел “Метрополитън” в София става по-модерен и по-зелен!

Четиризвездният комплекс празнува реновацията на стаите със стилен коктейл

– Г-жо Божанска, датата 9 октомври беше важна, както за вашата професионална кариера, така и за хотел “Метрополитън”, в който вие сте генерален мениджър. Разкажете за нашите читатели, какво празнува хотел “Метрополитън” в София?
– Празнуваме завършването на цялостната реновация на хотелските ни стаи, което е и едно ново начало за нас. Всъщност, реновирането продължи последната година и половина, като работихме етаж по етаж.
Мартина Божанска/Снимка Кристиан Иванов, Bgtourism.bg
– Година и половина е сериозен период. Как успяхте да осъществите толкова мащабен ремонт, докато хотелът продължаваше да работи и да посреща гости?

– Хотелът функционираше и настаняваше гости през цялото време на реновацията. Дори черпихме идеи от гостите, които отсядаха при нас, относно това какво да подобрим във визията на стаите. През целия този процес ние променихме не само интериора, но и цялостното усещане за настаняване.

– Бихте ли разкрили малко повече за самите промени? Какво точно е обновено и как си гарантирахте, че използвате най-добрите материали и технологии?

– Стаите са реновирани цялостно – от пода нагоре. Сменени са материи, материали, технологии и дизайн. Имахме късмета да работим с прекрасни партньори. Трябва да благодарим на Radisson Hotel Group – те ни предоставиха своя опит и техния дизайн бук, който следвахме. Те ни свързаха с партньори, с които работят по цял свят, за да гарантираме качество, пожароустойчивост и комфорт на новото обзавеждане. Освен това, обновихме стаите технологично, за да са по-удобни за гостите и да предлагат нови функционалности.

– Споменахте работата в екип и отдадеността на партньорите ви. Каква беше ролята на собствения ви хотелски екип в този голям проект?
– Разчитахме на изключителна коректност и отдаденост от страна на нашите доверени партньори – дизайнери, проектанти и доставчици. Разбира се, нашият хотелски екип беше неизменна част от всичко. Екипът участва много отдадено и с позитивна нагласа. Много от нещата, които въведохме по време на реновацията, са техни идеи. Тъй като част от тях обслужват стаите ежедневно или общуват с гостите, те мислят както практично, така и за удобството на госта.
– Много интересно е, че сте използвали обратна връзка от гостите по време на ремонта. Кой беше най-ценният съвет или изискване, което получихте от гост?
– Голяма част от гостите ни изискват и очакват от нас въвеждането на зелени практики и мисъл за устойчивост. Те настояват да не мислим само за днешния ден, но и за бъдещите поколения. Ние реагирахме веднага: елиминирахме изцяло пластмасата и въведохме много устойчиви решения за оптимизиране на енергията, ресурсите и спестяване на хартия. Гостите много ценят това.
– Изглежда, че фокусът върху устойчивостта е изключително важен за съвременния пътешественик. Какво друго, освен екологичните мерки, се оказа приоритет за гостите ви?

– Друго важно нещо беше свързано с технологиите, което беше малко противно на моите лични очаквания. Мислех, че почти никой не гледа телевизия вече, но проучване установи, че всичките ни гости гледат телевизия. Освен това, те очакват да могат да гледат собственото си съдържание на телевизора.

Как отговорихте на това технологично изискване?

– Ето няколко примера – въведохме функциите скрийн миръринг (screen mirroring) и скрийн шеринг (screen sharing). Вече тези функционалности са на разположение, така че гостите могат да излъчват директно от телефона си и да свързват своите профили в Netflix или YouTube. Хотел “Метрополтън” става все по-отговорен в опазването на околната среда  и все по-модерен.

– Кои според Вас са най-важните конкурентни предимства на хотела в столицата, които биха накарали един гост – независимо дали от България или от чужбина – да предпочете именно Вас?
– Разбира се, локацията е най-важна за всеки хотел. Но ако говорим конкретно за реновациите и нашата философия, през цялото време бяхме водени от идеята, че гостът е в центъра на преживяването. Ние виждаме човешкото зад всяка резервация и се грижим за всеки един гост, както биха се погрижили неговите приятели. Всичко, което направихме тук, се върти около госта.
 – А по отношение на бранда Radisson?
– Голямо наше конкретно предимство е принадлежността към бранда Radisson. Имаме много силна програма за лоялност, която става все по-добра. Гостите ни оценяват възможността да печелят точки, които им дават привилегии не само при нас, но и във всички Radisson хотели по света. Смятам, че това е важно предимство.
– И един последен въпрос: Какво би било Вашето лично послание към хората, които идват в обновения хотел “Метрополитън”?
– Да се насладят на един прекрасен престой! И най-важното – да ни споделят обратна връзка, както на живо, така и в онлайн платформите. Ние много се радваме да чуваме мнението на нашите гости, защото черпим от него идеи, вдъхновение и мотивация.
Разговаря Кристиан ИВАНОВ

Материалът Мартина Божанска, генерален мениджър: Хотел “Метрополитън” в София става по-модерен и по-зелен! е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Сподели:
Top