Над 3 милиона туристи посетиха Мардин и Мидят заради хитовия сериал „Далечният град“
Истанбул. Над 3 милиона туристи са посетили от началото на годината турските градове Мардин и Мидят, съобщи БТА. Причина за туристическия бум е култовият сериал „Далечният град“ („Uzak şehir“), който се снима в региона и се превърна в телевизионен феномен, информира държавната телевизия и радио ТРТ Хабер, позовавайки се на изявление на околийския управител на Мидят Мехмет Кая.

Турските телевизионни сериали, които според данни на Съюза на износителите се продават в около 170 държави и носят годишен оборот от 800 милиона долара, отдавна са фактор и в туризма. Първоначално чужденците търсеха разкошните вили по Босфора в Истанбул – снимачна площадка на продукции като „1001 нощ“, „Перла“ и „Забраненият плод“. Днес интересът се пренесе и към други региони, сред които изпъква именно живописният Мардин в Югоизточен Анадол.
Сериалът „Далечният град“ (Канал D) с участието на Озан Акбаба и Синем Юнсал през миналия сезон постигна най-високия рейтинг в праймтайма в Турция за последните пет години. Историята се снима изцяло в Мидят и Мардин, а специалисти го определят като един от най-успешните турски сериали на десетилетието.
Мидят е с 12 000-годишна история и от 2021 г. фигурира в предварителния списък на световното наследство на ЮНЕСКО. Каменните му къщи и тесни улички пазят хилядолетни следи от цивилизации, в които съжителстват мюсюлмани, християни и язиди. Атмосферата е допълнена от старинни църкви и джамии, древни търговски пътища и панорами към равнините на Тигър. „Всичко това превърна Мидят и Мардин в идеално естествено снимачно плато, което в комбинация със сценария, режисурата и актьорската игра обяснява успеха на сериала“, коментира за БТА кинокритикът Есма Тюркоглу.
С началото на снимките на втория сезон, който тръгва на 15 септември, туристическият поток още повече се засилва. Хотелите са почти напълно резервирани, а кафенета и ресторанти – изпълнени с посетители. Туроператорите вече предлагат специални „сериални обиколки“, включващи улиците и площадите от продукцията. На местните пазари се продават филигранни бижута и тоалети, вдъхновени от героите, а туристите с удоволствие се снимат с тях.
„Сериалът „Далечният град“ съживи икономиката и социалния живот. През тази година районът е посетен от над 3 милиона туристи. Очакваме още повече гости с новия сезон“, заяви управителят Мехмет Кая.
„Мидят и Мардин са уникални места в сърцето на древна Месопотамия, където заедно звучат призивът за молитва и камбанен звън. Български туристи също все по-често идват да усетят атмосферата на сериалите, да опитат местната кухня и да се потопят в хилядолетната история“, каза за БТА Байрам Гюней, дългогодишен екскурзовод.
„Далечният град“ всъщност е турски римейк на хитовия арабски сериал Al-Hayba, адаптиран към турската културна среда. Сюжетът разказва драматичната история на млада майка-лекарка, която пристига от Канада в дома на семейството на покойния си съпруг. Там тя се сблъсква с жестоки феодални порядки и започва борба не само за собственото си оцеляване, но и за бъдещето на сина си, когото искат да й отнемат.
Материалът Над 3 милиона туристи посетиха Мардин и Мидят заради хитовия сериал „Далечният град“ е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.