“От традиционен към иновативен продукт” бе темата на практическите дейности на бакалаврите от специалност “Туризъм” към ВТУ
Велико Търново. Все по-голям е интересът на студентите, които с охота посещават теренните учебни занятия в специалност „Туризъм“ на Великотърновския университет. И през настоящия учебен семестър бакалаврите в задочен курс на обучение имаха възможност да се запознаят с практически аспекти от туристическия бизнес. Акцентът тази година се поставя върху разликите между традиционните и иновативните концепции за туризъм. Защо туристическият продукт трябва да се развива и адаптира към поколенията и промените на пазара? Как съчетаването на хоби и работата могат да се окажат успешна формула за бизнес и лично развитие? С какво и как дигитализацията добавя стойност на продукта и до къде да се използва? На всички тези въпроси отговори потърсиха обучаемите в специалността по време на срещите им с двама представители на сектора.
Атанас Кисимов е собственик на една от най-иновативните туроператорски компании в България. Той представи в детайли собственото си виждане за успешен туристически продукт и сподели пред студентите за извървяния път, който го води до туристическото поприще. „Туризмът е културна мисия, а да работиш за нея е удоволствие, привилегия, но и отговорност“, сподели Кисимов. Разкри още, че хората, които поверяват времето си на екскурзионните приключения, които компанията му организира, не са просто туристи, а приятели. Те откриват себе си и своята общност във всяко пътуване и са готови да тръгнат отново. Зад приятните емоции обаче се крие много работа – дълги предварителни пътувания, за да се проучат места и партньори, много кореспонденция и телефонни разговори, за да се подберат атрактивни и най-вече неексплоатирани от масовия туроператор туристически места. Една от ключовите думи за Наско е „гъвкавост“ – при работата с партньорите, както и във вътрешността на неговия собствен екип. „Дигитализацията помага много за изграждане на достоверен и привлекателен туристически продукт, но не бива потребителят да остава в дигиталния свят. Трябва да го доведем в реалния, където да се наслади на автентичното преживяване и преоткрие себе си“. Това сподели още Атанас Кисимов на провелата се в хибриден формат мотивационна среща.

Денят за практически активности продължи с посещение на един от най-новите обекти в района на Велико Търново – Исторически музей – Павликени. Елена Чанакчиварова – Христова (управител) разказа на студентите за промяната, която тя и нейния екип изграждат в облика на обекта. След солидни проектни дейности музеят към днешна дата е едно привлекателно място за ново поколение туристи, което впечатлява с иновативност, интерактивни решения и най-вече задълбочени познания в музейното дело. „Заменихме познатото „не пипай“, което чуваме във всеки традиционен музей с коренно противоположната концепция посетителят да се докосва до всеки артефакт от местното културно наследство“, коментира тя. Бъдещите специалисти в туристическия сектор не спестиха комплиментите си и споделиха наблюдения, че за изграждане новия имидж на Исторически музей – Павликени е работено с много разбиране, професионализъм, вкус и огромна отдаденост.

Един от приоритетите при изграждане образователния продукт на специалностите по туризъм във ВТУ е именно ефективната връзка с работещите в сектора. Катедра „Туризъм“ прецизноподбира менторите за практическите си дейности, както и лекторите от бизнеса за дискусионните формати, организирани в специалността. Цели се не просто да се представят обичайните принципи на работа в подсекторите, но чрез вече апробирани и тестови иновативни модели да се провокира креативността на бъдещата работна сила. Практическите дисциплини в специалност „Туризъм“ са заложени стратегически, така че във всеки един от семестрите да надграждат и специализират определени теоретични познания.
Въпреки изобилието от туристически продукти на пазара, в последните години туристическите фирми все повече се специализират и предлагат услуги, пакети и пътувания за онзи сегмент потребители, който търси преживяванията си в интернет и заплаща за посещение на място само, ако преживяването докосва личните му търсения и интереси.
Материалът “От традиционен към иновативен продукт” бе темата на практическите дейности на бакалаврите от специалност “Туризъм” към ВТУ е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.









