Bgtourism.bg    Airnews.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg

“Пощенска картичка от …”: Албена – модерната класика на Българското Черноморие

Национална информационна агенция Bgtourism.bg реализира кампанията „Пощенска картичка от…“ – инициатива под егидата на Министерството на туризма, насочена към популяризирането на вътрешния туризъм. Проектът залага на модерен, вдъхновяващ и емоционален подход, който съчетава носталгията по традиционната пощенска картичка с възможностите на съвременните дигитални технологии.
Кампанията съживява спомена за времето, когато споделяхме любимите си места чрез пощенски картички, като пренася тази емоция в настоящето. Всяка дестинация ще бъде представена чрез специално изработена дигитална картичка и лично послание от популярна личност, свързана с региона. В навечерието на рождения ден на ваканционно селище “Албена” – 24 август, онлайн картичката ни отвежда до курорта, който от 1969 година до наши дни е посрещнало милиони туристи от цял свят и се е превърнало в любима дестинация за почивка или провеждане на събития. 

Албена. Още от самото си създаване, концепцията за ваканционно селище „Албена“ черпи вдъхновение от природата. Меката извивка на плажа, топлият морски пясък и тихите вълни, които нежно галят брега, създават идеалната картина на лятната идилия. Хотелите са разположени така, че нищо не застава между погледа и безкрайната синя шир. А от близкия резерват „Балтата“ се носят песните на дивите птици, които допълват усещането за хармония и спокойствие.

На 24 август 1969 година Тодор Живков официално открива КК “Албена”.

Повече от половин век по-късно, „Албена“ продължава да бъде любимо място за почивка на милиони туристи от цял свят. Природата е все така щедра – морето, пясъкът и гората са на своето място, а хоризонтите пред комплекса се разширяват с всяка изминала година, поставяйки го сред водещите ваканционни дестинации не само в България, но и в Европа.

Зелената мисия на „Албена“

Днес повече отвсякога, „Албена“ поставя опазването на околната среда в основата на своята философия. Зелената мисия на комплекса не е просто стратегия – тя присъства във всяко преживяване на гостите. Над 60% от хранителните продукти се произвеждат на място – от екологично чистите земи на Добруджа идват плодове, зеленчуци, мед, сладка, грозде и вино, а собствената ферма осигурява висококачествено телешко месо от породата Black Angus.

Грижата за природата не спира дотук. Почти половината от необходимата електроенергия се генерира чрез фотоволтаични панели, монтирани по покривите на хотелите.

Хранителните отпадъци от ресторантите се преработват в биогаз и органичен тор, с който се захранват новите насаждения – нагледен пример за добре функционираща кръгова икономика. Така гостите могат не просто да се насладят на свежи ястия, но и да усетят връзката между фермата и трапезата чрез Green All Inclusive концепцията.

Чистото море и плаж също са част от Зелената мисия. „Албена“ е носител на престижния международен сертификат „Син флаг“ вече повече от 30 години – признание за устойчиво управление на крайбрежната зона.

Минерални извори захранват басейните и балнеоцентровете в комплекса, а целогодишните лечебни програми са сертифицирани от германските здравни каси и посрещат гости, търсещи възстановяване и грижа за здравето. В допълнение, автомобилният трафик е ограничен, а всички гости разполагат с безплатен и екологичен вътрешен транспорт.

Лукс и комфорт край морето

Ваканционно селище „Албена“ разполага с над 30 хотела и повече от 17 000 легла. Сред тях изпъкват три, които покриват най-високите стандарти за петзвездно обслужване. Paradise Blue и Amelia са част от немската верига Maritim – име, гарантиращо качество. Paradise Blue пренася усещането за безкрайно синьо море и простор, с интериор, вдъхновен от естествени материали и светлина. Гостите могат да се насладят на богата кулинарна селекция в бюфет-ресторанта Blue Essential или в елегантния а-ла-карт Montgolfier.

Amelia впечатлява с луксозен дизайн, rooftop басейн и фино вдъхновение от живота на Амелия Еърхарт – първата жена, прелетяла Атлантическия океан. Нейният дух се усеща навсякъде в хотела – в чувството за свобода, лекота и стил. Flamingo Grand Hotel пък въвежда в атмосферата на аристократична Австрия, съчетавайки лукс със СПА уелнес зона и пряк достъп до МедиСПА „Медика-Албена.




Популярни сред гостите остават и четиризвездните Gergana, Kaliakra Beach и Ralitsa Superior – последният част от немската верига Calimera и предпочитан от семейства с деца.

Хотел “Гергана” в Албена

Активната страна на лятото

„Албена“ е първият комплекс в България, носител на титлата Европейски курорт на спорта – признание, което ясно подчертава ангажимента му към активния начин на живот.


На територията му функционират сертифицирани тенис кортове, футболни игрища, басейни, съоръжения за уличен фитнес и плажни спортове, както и манеж за конна езда.

Албена е сред водещите дестинации за събитиен туризъм.

Любителите на водните приключения откриват в Aquamania едно от най-големите и атрактивни водни съоръжения на Черноморието, отличавано с множество международни награди.

А вечер, когато слънцето залезе над хоризонта, плажната Ganvie Beach Stage се превръща в сцена на концерти, спектакли и запомнящи се емоции под звездите.

Независимо дали търсите тишина и уединение, изискан лукс, активна почивка или всичко това накуп – „Албена“ е място, където всяка ваканция се превръща в преживяване.

Посланието към пощенската картичка от Албена тази седмица е написано от Петър Венел – Изпълнителен директор МАРИТИМ Хотели. 

Албена е сред най-красивите и устойчиви морски курорти в света. Дълга, широка пясъчна ивица, реновирани хотели от всякакъв вид с различни предложения за хранене, множество спортни съоръжения, зали за събития, уелнес и здравни процедури и разнообразна детска програма предлагат на всички едно изключително и ориентирано към клиента преживяване.

Трябва да подчертаем отдадеността на ръководството към опазването на природата. Природният резерват в близост, собственото биологично производство на плодове, зеленчуци, говеждо месо и вино в курорта, както и използването на възобновяеми енергийни източници наред с много други неща го правят уникален по рода си.

Как Албена се развива като туристическа дестинация – това научаваме от Маргита Тодорова – директор „Маркетинг и продажби“ във ваканционно селище “Албена”.

Успоредно с основната инициатива е създадена специална Facebook група – „Пощенска картичка от…България/Postcard from …Bulgaria“ (https://www.facebook.com/groups/postcardfrom), в която всеки българин може да се включи, като сподели авторска снимка от свое любимо място в България и посочи къде е направена. Професионално жури ще избере 10 снимки за финала, а чрез национално онлайн гласуване ще бъде избрана снимката, която ще бъде отпечатана от Bgtourism.bg и разпространена в края на годината като реална пощенска картичка в декемврийския брой на сп. Destinations – ultimate guide for your holiday.
Кампанията има за цел да обедини българите около каузата за популяризиране на родината, да повиши интереса към вътрешния туризъм, да вдъхнови за нови пътувания и да създаде трайна емоционална връзка с българските дестинации. Тя е мост между миналото и настоящето – между споделените спомени и новите възможности на дигиталната ера.

Материалът “Пощенска картичка от …”: Албена – модерната класика на Българското Черноморие е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Сподели:
Top