- пл. Народно събрание 4...
Радомир ще промотира скритите съкровища на общината с нов туристически бранд и стратегия за развитие
Радомир. На 25 октомври, ден преди града да отбележи своя празник, от 10.30 часа в младежкия културно-информационен център „Европа“, община Радомир ще връчи първите сертификати „Запазена марка Радомир“ за постижения в областта на културата, туризма и бизнеса, и ще представи туристическия бранд на дестинацията.
Празникът на града ще продължи и на следващия ден – Димитровден, с богата програма за всички жители и гости на общината.
Туризмът е сред най-бързо развиващите се отрасли на икономиката, както в световен, така и в национален мащаб. Една от целите при развитието на туризма в община Радомир щебъде свързана именно с ползите за местните общности и ще наблегне на перспективни,специализирани видове туризъм, като еко и планински, фестивален, кулинарен, поклонически, културен и др.
По инициатива на община Радомир беше проведено проучване и анализ на туристическия потенциал на региона и възможностите за развитие, като атрактивна туристическа дестинация.
Екипът – д-р Десислава Алексова – експерт по туризма, доц. Десислава Димитрова – експерт по етноботаника и храни и Вихра Огнянова – бранд мениджър и дизайнер, разработи стратегия и план за развитие на туристическия продукт, регионална запазена марка за качество в туризма и цялостен туристически бранд на дестинацията.
Развитието на туризма е свързано с подобряване функционирането на туристическите обекти на територията на общината, актуализиране културния календар на общината и съдържанието на традиционно честваните фестивали, както и дейности по съхраняване на природата, биоразнообразиетоно също така туристическа интерпретация и осигуряване на условия за посрещане на туристите, така че община Радомир да бъде конкурентна на утвърдени близки туристически дестинации.
Съвместната работа с мрежата на Slow Food носи изключителен потенциал в областта на кулинарния туризъм, подкрепя местни производители.и популяризира местни хранителни продукти и ястия като елемент на културното наследство.
Паралелно с обогатяването на туристическото предлагане, плановете на общината включват създаване на Туристически информационен център, който да осигурява информация на място за наличните туристически атракции, както и да започне да промотира туристическите възможности на общината чрез електронен маркетинг.
Атрактивният туристически бранд е ключов инструмент за постигане на конкурентно предимство на дестинациите, привлича повече туристи и е силна подкрепа за местния бизнес.
За туристически бранд Радомир разработихме шрифтово лого с отличителен графичендетайл, който замества буквата „О“, базиранна една от най-популярните природни забележителности в региона – дивият божур, който расте в защитената местност „Янковец“. Водещата идея беше логото да е четливо и абсолютно ясно да обозначава мястото, както и символът да носи изключително положителен заряд.
Посланието „Радомир – скритите съкровища“ отразява напълно многообразието от малко известни културни и природни дадености в общината, провокира любопитство, любознателност и приключенски дух в туристите, като стимулира интерес към изследване на тази непопулярна туристическа дестинация.
Стартира и инициативата за регионална запазена марка, за качество в туризма и в подкрепа на местния бизнес, в три основни направления:
Доброволната сертификация за качество е инструмент, който ще бъде съставна част от туристическия бранд на дестинацията. Внедряването ѝ се основава на необходимостта от създаване и налагане на по-ефективен маркетингов инструмент, чрез който продуктите от дестинацията да бъдат по-добре разпознаваеми и следователно по-конкурентоспособни на пазара.
Материалът Радомир ще промотира скритите съкровища на общината с нов туристически бранд и стратегия за развитие е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.