Bgtourism.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg

Ралф Радке, Çırağan Palace Kempinski: Младите хора в туризма трябва да бъдат отдадени и жадни за нови знания, да знаят как да изградят доверени и положителни отношения с гостите

Çırağan Palace Kempinski в Истанбул получи поредното признание на Световните туристически награди – „Водещ хотел в Европа“ за 2022 година. Ексклузивно интервю за списанието на Bgtourism.bg – DESTINATIONS – ultimate guide for your holiday даде Ралф Радке- главен мениджър на Çırağan Palace Kempinski, Истанбул. Той е и регионален директор на Kempinski Residences в Турция. Ето какво сподели г-н Радке пред Руслан Йорданов

Здравейте, г-н Радке! Поводът за това интервю е поредното огромно признание на Световните туристически награди. Çırağan Palace Kempinski в Истанбул получи три престижни награди. За 10 последователни години хотелът е носител на най-желаната награда „Водещ хотел в Европа“ 2022 г. Дали немската прецизност и професионализъм, съчетани с турското гостоприемство, са в основата на този феноменален успех и на кого сте благодарни днес?

– Ние винаги сме горди да бъдем оценени и наградени от много водещи местни и ценни международни органи, публикации и ценни гости през цялото време. Изключително сме горди да получим наградата „Водещ хотел в Европа“ за десета поредна година. От 17-ти век насам нашият легендарен хотел е единственият османски императорски дворец и хотел, разположен на Босфора, един от най-важните водни пътища в света. С лице към Азия и с очарователна гледка към историческия полуостров, той предлага блясъка на истински османски дворец в град, където Изтокът среща Запада, Европа среща Азия, а историята среща съвремието. Признат и награден за високите си постижения от местни и чуждестранни институции от откриването си досега, нашият грандиозен хотел с величествено потекло продължава да бъде символ на европейския лукс, съчетан с легендарното турско гостоприемство и безупречното обслужване, посветено на върховите постижения. Отразяваме и най-старата група луксозни хотели в Европа – богатото наследство от безупречно лично обслужване и превъзходно гостоприемство на Kempinski, допълнено от изключителност и индивидуалност. Нашият легендарен хотел Çırağan Palace Kempinski Istanbul продължава ежегодно да поддържа лидерската си позиция с престижни награди. С безупречно обслужване, посветено на високите постижения, съчетано с традиционното турско гостоприемство, Çırağan Palace винаги е сред най-добрите хотели в света. Сигурен съм, че ще продължим да получаваме много повече и ще бъдем повод за гордост за Турция, както и лидер в индустрията.

Новият брой на списанието на Bgtourism.bg вече e във VIP салоните на морските ни летища

– Вие имате изключително богат опит в туризма. Разкажете ни накратко за професионалния си път и Вашите успехи. Кога и защо избрахте тази професия?

– Имам повече от 50 години опит в обслужването на луксозната хотелиерска индустрия, в такива емблематични хотели като “Риц” в Париж и Belmond Hotel Cipriani и в повече от 15 страни в Африка, Азия и Европа. От 2011 г. съм главен управител на емблематичния дворец Çırağan Palace Kempinski Istanbul, а също и регионален директор на Kempinski Residences в Турция. Преди това бях начело на Sofitel като старши вицепрезидент, като управлявах общо 15 хотела в Северна, Централна и Източна Европа, Турция и Израел. В допълнение към собствените ми награди за личен успех, съм получавал много признания от водещи международни организации и медийни групи от бранша, като „Най-добър хотелиер“ от Световните награди за гостоприемство, „Хотелска личност на годината“ от Световните туристически награди, „Топ 10 чуждестранни хотелиери, работещи в чужбина“ от Schlummer Atlas и „Най-добър хотелиер на годината“ от Форума на световните награди за гостоприемство. Допринесъл съм за няколко успешни истории и награди, получени от хотелите и марките, с които съм работил. Аз съм горд възпитаник на едно от най-добрите училища за хотелски мениджмънт в Швейцария – Glion – и бях президент на Асоциацията на възпитаниците на Glion, грижейки се за повече от 13 000 члена на пет континента. Също така съм член на HoteliersGuild, частно и независимо общество на изтъкнати лидери в луксозното гостоприемство. Като оратор, също така посещавам групи на високо ниво на международни платформи, наред с много други професионални постижения и продължавам да вдъхновявам индустрията и пътуващите.

Пловдив е на корицата на новия брой на списание DESTINATIONS – ultimate guide for your holiday

Избрах този сектор, защото обичам да се срещам лично с хората, да опознавам техните нужди и желания и да вдъхновявам тях и ръководителите на сектора на гостоприемство, да бъда отдаден и да продължавам да бъда свързан със света.

– Животът Ви е дал възможност да се запознаете с много интересни служители и гости. Бихте ли ни разказали за някой незабравим момент?

– Имайки 50-годишен опит в луксозната хотелиерска индустрия, съм създал много спомени. Трябва да кажа, че ако разкажа само за най-отличителните, ще отнеме седмица. Нека споделя един от най-запомнящите се за мен. Докато работех в „Риц“ в Париж, служих на много знаменитости през цялата си кариера. Работех в румсървис по това време и имах поръчки за доставка за световноизвестната американска звезда Джон Уейн. Той беше много висок, между другото. Поръча закуска в стаята си и аз му я занесох на поднос. Когато сервирах закуската му, той беше в стаята и ми каза: „Здравей, човече!“ в американски стил, като ме потупа много силно по рамото. И, разбира се, разлях чая върху килима. Засрамих се и казах: „Г-н Уейн, вие сте много силен, а аз съм просто един много млад човек.“ Тогава той ми се усмихна и след това се върнах с количка за сервиране за другите му поръчки от румсървис.

Емералд Травел получи годишната награда за туроператор на годината на списание DESTINATIONS – ultimate guide for your holiday

– Един от основните глобални проблеми в туризма е недостигът на работна ръка. Как намирате и задържате екип?

– Въпреки продължаващите увеличения през изминалата година, хотелиерството и ресторантьорството все още се борят с недостига на работна ръка. В нашия хотел обаче нямаме такъв проблем и причината е много проста: инвестираме в нашия персонал и даваме признание на нашите талантливи служители. В крайна сметка, да се грижиш за персонала си е най-важното, тъй като те са тези, които карат този дворец да оживее. Борехме се с всички предизвикателства заедно. Дори по време на Ковид периода оборотът на нашето заведение беше нисък. Особено в трудни времена, никога не сме уволнявали служителите си. Наистина се грижехме за хората си. Ние силно вярваме, че трябва да подкрепяме всички наши служители, които са полагали отлични усилия в продължение на години да направят този легендарен хотел и качеството на обслужване безупречно. Ето защо инвестирането в нашия екип е важна задача, над която трябва да продължим да работим. Като лидер в гостоприемството, който е прекарал повече от 50 години в тази индустрия, трябва също да добавя, че на гостите също им харесва да виждат същия персонал да ги обслужва по време на престоя им. Всичките ни усилия са насочени към защитата на благосъстоянието на нашите хора и поддържане на удовлетвореността на нашите гости.

Катар – арабско великолепие и елитна ексклузивност

– Какво е Вашето послание днес към младите хора, които сега започват кариерата си в туризма?

– Те трябва да бъдат отдадени и жадни за нови знания в областта, да знаят как да изградят доверени и положителни отношения с гостите, да ценят честността, да учат колкото се може повече, истински да обичат работата си и да се възползват от всяка голяма възможност да станат по-добри в своята област.

– Казват, че апетитът идва с яденето. Какви са следващите възвишени цели и проекти, които ръководството на Çırağan Palace Kempinski Istanbul ще си постави?

– Сега преминаваме през вълнуваща ера, благодарение на една освежаваща трансформация, като реформираме стаите, апартаментите, фоайето и ресторантите на нашата хотелска сграда. Този внимателно обмислен проект поставя началото на една вълнуваща нова глава за емблематичната ни историческа сграда, тъй като днешните пътешественици желаят елегантен, модерен дизайн, съчетан с историческия, съвременен дизайн, който е превърнал Çırağan Palace Kempinski в най-обсъждания хотел в Истанбул. Това мога да кажа към този момент. Ще продължим да споделяме повече информация през идните дни.

Коледната украса в българските хотели – все по-оригинална и бляскава (снимки)

– Били ли сте в България и с какво свързвате страната ни?

– Имаме много гости от България, тъй като сме много търсена дестинация. Същевременно познавам България много добре, не само заради предишната ми позиция в друга компания, където отговарях за Северна, Централна и Източна Европа, Турция и Израел, но и чрез хотели Kempinski. Когато през октомври 2011 г. започнах работа в Çırağan Palace Kempinski Istanbul, бях заел поста на директор на район Kempinski само след няколко месеца, като се грижех за хотелите на групата в Турция и България, в допълнение към това да съм генерален мениджър на Çırağan Palace Kempinski Istanbul. През това време отговарях за два имота на Kempinski за развитие на марката в региона. Освен това, Банско също е модерна зимна дестинация за турския народ. Предпочитат нашия хотел в Банско Kempinski Grand Arena за зимните си почивки. Имотът Kempinski в Банско е красив хотел, разположен на ски пистата с лифтове, които се изкачват по планината, с възможност за спускане със ски обратно към хотела. Собствениците на този хотел също са много мили хора.

Круизните компании отчитат рекорден брой резервации за зимните си програми и летните маршрути през 2023 г.

– Живеете и работите в Истанбул – един от най-впечатляващите градове в света. Какво обичате да правите в свободното си време и кои са любимите Ви места за посещение?

– На първо място, наистина обичам да прекарвам време в Каракьой. Каракьой е много интересен квартал, където можете да се полюбувате на историческата структура на стария Истанбул, докато си прекарвате чудесно в барове, изискани ресторанти, магазини и галерии на млади дизайнери. Например, новооткритият Galataport е добър пример за това, особено когато се сравнява с това как е бил районът преди. Също така обичам да обикалям из Босфора с приятелите си и да посещавам островите, когато времето позволява. Гледката към Босфора никога не остарява; трябва да призная, че съм хипнотизиран всеки път, когато я видя. Освен това, обичам да се разхождам из базара Бешикташ, едно от най-претъпканите места в града, където можете да му усетите пулса. И не на последно място, прекарвам доста време и в азиатската част, особено в Бейлербей и Ченгелкьой, любимите ми квартали.

Интервюто взе Руслан Йорданов

Материалът Ралф Радке, Çırağan Palace Kempinski: Младите хора в туризма трябва да бъдат отдадени и жадни за нови знания, да знаят как да изградят доверени и положителни отношения с гостите е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Сподели:

Туризъм и Новини

Top