Тренд за по-нисък процент на анулации през Exely Booking Engine спрямо OTA каналите през 2025 г.
Всеки хотелиер търси нови опции за улеснени работни процеси и максимален ефект от дейността си, а гостите избират най-добри параметри за пътешествия.
София. През летния сезон на 2025 се забелязва отчетлива тенденция в поведението на туристите: процентът на анулации при резервации през Еxely Booking Engine за партньорите на Anstea Synergy, намалява значително, докато анулациите през OTA (онлайн туристически агенции) продължават да нарастват.
Тази промяна в потребителското поведение е важен индикатор за нарастващото доверие към директните канали за продажба.
Какво показват данните?
Точка за продажби | Среден % на анулации (08.2024) | Среден % на анулации (08.2025) |
Exely Booking Engine | 13.54 % | 11.24 % |
OTA канали | 26.12 % | 23.82 % |
Директните резервации през Exely Booking Engine показват устойчива тенденция към изключителен нисък процент анулации и гарантирани приходи в хотелиерството.
OTA каналите регистрират растяща несигурност при резервации за хотелиерите.
Какви са причините за това?
1. По-висока ангажираност на госта при директна резервация
Гостите, които резервират директно през Еxely Booking Engine на сайта на хотела, са по-съзнателни при избора си. Те са посетили сайта на хотела, запознали са се с условията и често използват преференциални оферти или промоции и лоялната програма. Това води до по-силна мотивация да не отменят.
2. Прозрачни условия и персонализирани предложения
Exely Booking Engine позволява на хотелите да предложат:
- Използване на гъвкави, но ангажиращи тарифи (напр. 10% отстъпка при non-refundable rate)
- Промо кодове за директни резервации с бонуси
- Лоялна програма, която кара госта да се чувства специален
- Интегрирани системи за комуникация с госта – съобщения, напомняния, предварителна информация
- Добавена стойност при директна резервация: късен чек-аут, безплатен трансфер, напитка за “Welcome”
- Ясни условия за промяна, видни още на първа стъпка от резервационния процес
- Неограничени Екстра услуги за малки и големи гости
- Гостите, които резервират по-евтино, но без възможност за анулация, са по-мотивирани да пристигнат.
3. USP и удобни методи за плащане от над 12 от възможните за Exely Booking Engine
С:
- уникални предимства за гостите (най-ексклузивните и най-изгодните са достъпни – това помага на над 80 % от тях за следващия си престой във Вашия хотел да предпочетат директно да завършват своята резервация)
- гъвкави методи за плащане, съобразени с правилата на всяка от Тарифите на сайта
- лесни рестрикции за различните методи за плащане според тарифата, избора на госта е още по-лесен.
Гост, който е получил нещо уникално и е вложил време и емоция в подготовка на престоя, много по-вероятно е да не анулира.
OTA резервациите често се правят „за всеки случай“.
Гостите в OTA среда лесно правят множество резервации с безплатна анулация, без реално намерение да ползват всички. Това води до:
- по-високо ниво на cancellation rate
- загуби за хотелите от пропуснати реални резервации
- липса на време, за да продадат отказани стаи в последния момент, още повече и при кратък прозорец за резервации, напр. 3 -5 дни
Платформи като най-големите OTAs често подчертават “Free cancellation” и “Reserve now, pay later”, което възпитава неангажирано поведение у клиентите.
Стратегически насоки
Лятото на 2025 показва ясно: директните резервации през Exely Booking Engine продължават да бъдат най-сигурни, както за хотелиерите, така и за гостите. Намаляващият процент на анулации е още едно доказателство, че инвестицията в собствен канал за продажби не е просто алтернатива на OTA – тя е основа за дългосрочна устойчивост и контрол.
Чрез правилна комбинация от ценова стратегия, комуникация, гъвкави правила и маркетинг Exely Suite позволява на хотелиерите активно да намалят процента на анулирани резервации и да не губят приходи и вместо да регистрират само анулациите като неизбежни, могат да превърнат директния точка за продажби в най-надеждния източник на приходи.
Всеки ден Anstea Synergy | Exely активно работи, и с Еxely Suite хотелиерите се наслаждават на работата си и отделят повече време за нещата, които обичат в гостоприемството, вместо да отделят огромни усилия и време за рутинни задачи.
За повече детайли и информация как да бъдете по-успешни и да увеличите рентабилността си, можете да се свържете на контактите тук.
Материалът Тренд за по-нисък процент на анулации през Exely Booking Engine спрямо OTA каналите през 2025 г. е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.