Bgtourism.bg    Airnews.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg

България остава стабилен и важен пазар за турския туризъм

Анкара. Турция продължава да разчита на българските туристи, които традиционно избират южната ни съседка за почивки, шопинг пътувания, медицински туризъм и празници. През септември и октомври са предвидени редица чартърни програми от София, Пловдив, Бургас и Варна, както и автобусни програми от цялата страна. В ход са и резервациите за посрещане на Нова година в Анталия, Истанбул и другите водещи дестинации в Турция, когато родни туроператори запазват цели хотели, организират собствени програми за българските туристи и предлагат атрактивни оферти.

Хотелите в Турция привличат българските туристи с атрактивни цени през есента.

На този фон официалните данни за първите седем месеца на 2025 г. показват леко отстъпление за туризма в Турция, съобщава Turizm Ajansi. В периода януари – юли страната е посрещнала 28,36 млн. чуждестранни туристи – с 2,1% по-малко спрямо същия период на 2024 г., когато посетителите са били 28,97 млн.

Основните пазари продължават да бъдат Германия (3,4 млн.), Русия (3,56 млн.) и Великобритания (2,35 млн.). Въпреки това именно от тези страни се отчита спад: близо 3% по-малко от Германия, около 4% по-малко от Великобритания и 1,33% по-малко от Русия. България на този етап е сред стабилните и важни пазари за Турция, въпреки минимален спад, който статистиката отчита, като сред водещите дестинации в южната ни съседка за сънародниците ни са Одрин, Истанбул, Къркларели, Анталия, Кушадасъ, Бодрум, Мармарис, Фетие и др.

Облекчен визов режим ще улеснява туристическия обмен между България и Турция
Турция губи туристи от Европа, но разчита на българския пазар.

Когато се направи сравнение с Испания – смятана за най-големия конкурент на Турция, картината изглежда още по-неблагоприятна. През първото полугодие на 2025 г. Испания е посрещнала 44,5 млн. туристи при 26,3 млн. за Турция.

Снимка Руслан Йорданов, Bgtourism.bg

Разликата не е само в броя на посетителите, но и в приходите – средният турист в Испания харчи по 209 евро (242 долара) на ден, докато в Турция разходите са около 106 долара. В същото време Испания бележи ръст от 4,7% на туристите, а Турция отчита спад от 2,1%.

Туристически експерти коментират, че ситуацията не е изненадваща за хората „на терен“. Според тях, въпреки официалните изявления за „рекорди“, туризмът в страната е навлязъл в период на застой и дори на спад. Те критикуват остарелите стратегии и липсата на конкретни мерки, които да стимулират реално развитие.

„Необходими са нови политики, които да поставят стабилни основи за бъдещето на туризма. Само тогава Турция ще може да разгърне своя потенциал и да постигне истински рекорди“, коментират представители на сектора.

Материалът България остава стабилен и важен пазар за турския туризъм е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Сподели:
Top