Bgtourism.bg    Airnews.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg

Ryanair обжалва глоба от 256 млн. евро в Италия

Дъблин. Ryanair, авиокомпания №1 в Европа, днес (вторник, 23 декември) възложи на своите адвокати незабавно да обжалват както странното и необосновано решение, така и глобата от 256 млн. евро, неправомерно наложена от Италианския орган за защита на конкуренцията (AGCM). Това решение се опитва да игнорира – и да отмени – прецедентното решение на Съда в Милан от януари 2024 г., в което бе постановено, че директният дистрибуционен модел на Ryanair „безспорно е в полза на потребителите“ и води до „конкурентни цени“. Днешното решение потвърждава настоящите дистрибуционни споразумения на Ryanair, които гарантират ценова прозрачност за потребителите и защитават продължаващата наличност на най-ниските промоционални тарифи на ryanair.com. Неоснователните опити на AGCM да преформулира времеви период след решението на Съда в Милан и неправомерно да твърди, че Ryanair има доминираща позиция във въздушните превози до и от Италия, ще бъдат отменени. Това решение и тази глоба са юридически необосновани и ще бъдат отменени при обжалването, съобщиха от авиокомпанията за Bgtourism.bg.

Ryanair от много години води кампания, за да предлага на потребителите най-ниските цени чрез директно резервиране на уебсайта ryanair.com. Този модел на директна дистрибуция бе определен като такъв, който „безспорно е в полза на потребителите“ от Съда в Милан още през януари 2024 г. Въпреки това, под натиск от испанска онлайн туристическа агенция (която многократно е надписвала нищо неподозиращи потребители) и от малък брой традиционни туристически агенции в Италия, AGCM днес издаде решение (и тази абсурдна глоба), което противоречи пряко на решението на Съда в Милан от януари 2024 г.

За да създаде това юридически необосновано решение, AGCM е игнорирал факта, че Ryanair няма доминиращ дял (малко над 30%) на италианския пазар, като изкуствено е изключил както дългите полети, така и късите полети до редица други държави, за да „създаде“ твърдението, че Ryanair има доминираща позиция на пазара на въздушния транспорт в Италия. Освен това органът се опитва да изключи конкуриращите се пътувания с влак, автобус, ферибот и автомобилни магистрали от дефиницията на пазара, което представлява очевидно измислена и несъстоятелна пазарна дефиниция.

Решението на AGCM изглежда признава, че настоящите одобрени споразумения на Ryanair с онлайн туристически агенции и директни споразумения с туристически агенти, които позволяват на всички онлайн и традиционни туристически агенции „безплатен“ и неограничен достъп до тарифите на Ryanair (с единственото изключение на промоционалните тарифи), при условие че се ангажират да не надписват цените за потребителите при продажбата на билети и допълнителни услуги на Ryanair, отговарят на законодателството за защита на конкуренцията. Въпреки това, това изкривено решение и абсурдната глоба противоречат на решението на Съда в Милан от януари 2024 г. и могат да бъдат единствено резултат от пристрастен и необоснован анализ на ориентираната към потребителите ценова политика на Ryanair на всеки пазар в Италия, на който авиокомпанията оперира.

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри заяви: „Ако днешното юридически необосновано решение и глоба на AGCM не бъдат обжалвани, AGCM на практика си присвоява правото да се постави над Съда в Милан при вземането на решения в областта на конкуренцията. Ryanair от години се бори за прозрачни цени, а нашите одобрени споразумения с онлайн туристически агенции (които са приети от почти всички големи онлайн агенции, с изключение на една испанска агенция, която продължава да надписва своите клиенти за полети и допълнителни услуги) са ясно и недвусмислено в полза на потребителите.

Когато Ryanair започна дейност през 1985 г., 20% от приходите от билети се изразходваха за изплащане на 10% комисиони на туристически агенции и 10% комисиони на GDS системи, в индустрия с високи цени, но печалби под 1%. Интернетът и уебсайтът ryanair.com позволиха на Ryanair да продава директно на потребителите и компанията прехвърли тези 20% спестени разходи под формата на най-ниските самолетни билети в Италия и Европа. Днешното решение на AGCM е юридически необосновано и противоречи на прецедентното решение на Съда в Милан от януари 2024 г., което постанови, че директният дистрибуционен модел на Ryanair „безспорно е в полза на потребителите“.

Това решение на AGCM е обида към прецедентното решение на Съда в Милан от януари 2024 г., както и към защитата на потребителите и законодателството за конкуренция. Ryanair се разви бързо в Италия – и на много други пазари в Европа – като винаги предлага най-ниските цени на всеки пазар, на който оперира. Това юридически необосновано решение на AGCM и абсурдната глоба от 256 млн. евро подкопават защитата на потребителите и конкуренцията и ще бъдат отменени при обжалването.

AGCM е следвало да се съобрази с прецедентното решение на Съда в Милан от януари 2024 г., което постанови, че директният дистрибуционен модел на Ryanair:

* „безспорно е в полза на потребителите“, като води до по-ниски цени

* е „икономически обоснован по отношение на ограничаването на оперативните разходи и елиминирането на разходите, свързани с посредничеството при продажбата на билети“

* „допринася за… директен канал за комуникация… за всякаква необходимост от информация и актуализации за полетите“.

Ryanair очаква с увереност да отмени успешно това юридически порочно решение и абсурдната глоба от 256 млн. евро в съда. Днешното решение показва, че AGCM не може да бъде считан за надежден защитник на потребителите или на законодателството за конкуренция, когато може толкова лесно да бъде подведен от малък брой традиционни туристически агенции и една испанска онлайн агенция, които преследват собствен интерес и отправят неверни твърдения. Именно от тези онлайн и традиционни туристически агенции AGCM би трябвало да защитава потребителите. Днешното решение на AGCM не може да игнорира и е длъжно да уважава прецедентното решение на Съда в Милан от януари 2024 г., както и ориентираното към потребителите поведение на Ryanair на всеки пазар в Италия, на който оперираме. Ние и нашите адвокати сме уверени, че това погрешно, манипулирано решение на AGCM и абсурдната глоба от 256 млн. евро ще бъдат отменени при обжалването.“

Материалът Ryanair обжалва глоба от 256 млн. евро в Италия е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Сподели:
Top