- пл. Народно събрание 4...
Пловдив се доближава до данните си от 2019 година за броя на туристите
Пловдив. Пловдив вече има своята инерция след титлата Европейска столица на културата (EСК). Това каза в интервю за Агенция „Фокус“ Пламен Панов, заместник-кмет „Култура, археология и туризъм“. Пловдив е разпознаваем. От друга страна титлата задължава усилията за това да продължават – активната реклама, активното промотиране на града. И всичко е свързано. Пловдив инвестира в културно наследство и в културен събитиен календар, но истината е, че когато този продукт е направен идва и ролята на отдела по туризъм, който да представи работата по най-добрия начин.
Статистиките и данните показват, че тези градове, които получат титлата „най-добра европейска дестинация“, каквато титла взе Повдив през годината, в тях нведнага се усеща увеличение на броя на туристите, каза Панов. По думите му, може да се каже, че в Пловдив през 2022 година туризмът като сектор продължи да се възстановява, след тези две години на ковид пандемия.
Според данните, за първото деветмесечие в град Пловдив са реализирани 378 332 нощувки, което е ръст от 52% в сравнение с 2021 година, когато имаше ковид. Но, ако се сравняваме с пред пандемичната – 2019 година, тогава през първото деветмесечие са били реализирани 387 579 нощувки. Или, ние се доближаваме почти на 97% към данните от 2019 година. С тези данни се показва, че тази година усещането за туризъм беше изключително силно и се надяваме, когато излязат данните през януари за цялата година, да видим, че ние вече почти сме достигнали нивата от 2019 година, за да може да очакваме дори ръст от 10 % за 2023 спрямо 2022 година.
В топ 10 от държавите, които посещават града, са Германия, Турция, Гърция, Румъния, Обединеното кралство, Нидерландия, Испания и Франция. Най-голям процент туристи взима Турция, с около 35% от общия дял пренощували, 18% Германия, следват Гърция, Румъния, Обединеното кралство и Нидерландия, Испания и Франция, посочи зам.- кметът.
„В момента, след ковита, който много затрудни международните пътувания, в Европа има и война. Всичко това все още ще оказва негативно влияние при пътуванията и идването на чуждестранни туристи. Туристът е чувствителен и това, че има нестабилност в региона ще повлиява и в бъдеще време. Въпреки всичко, в последните две години и тази година работихме и ще продължим по начина, по който рекламирахме града и в социалните мрежи, и чрез специализирането издания. Но откровено, таргетът ни тази година беше българският турист, който взима по-голям процент от чуждите туристи, които са посетили града и са пренощували в Пловдив“, добави Пламен Панов.
Материалът Пловдив се доближава до данните си от 2019 година за броя на туристите е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.