Bgtourism.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg

Зарица Динкова: Дадохме ясен знак пред международните си партньори, че България е сигурна дестинация

„Категорично заставам зад позицията, че този сектор трябва да е максимално конкурентноспособен, но и прозрачен, за да има стимули да спазва необходимата фискална дисциплина и да поощрява добрите примери за повишаване на качеството както на продукта, така и на всички заети в сектора“, заяви Зарица Динкова пред депутатите от Комисията по туризъм.

София. Ръстът на туристите спрямо летен сезон 2022 г. е 10%, а в сравнение със силния летен сезон 2019 г. e близо 5% (4,9%). Вътрешният туризъм е над предпандемичното равнище, а равнището на възстановяване на входящия туризъм е 90%. Това заяви министърът на туризма Зарица Динкова пред депутатите от Комисията по туризъм в НС, която по време на своите посещения с полезни срещи в чужбина е потвърдила пред международните ни партньори, че България е сигурна дестинация.

„За летен сезон 2023 г. най-много туристически регистрации има от: Турция ръст 51,2% спрямо 2022 г., Израел ръст 31,5% спрямо 2022 г., Словакия ръст 18,4% спрямо 2022 г., Полша 16,3% спрямо 2022 г., Чехия ръст 10% спрямо 2022 г., Германия ръст 8% спрямо 2022 г., Румъния ръст 5,2% спрямо 2022 г., България ръст 4,8% спрямо 2022 г., Обединено кралство ръст 3,8% спрямо 2022 г.“, добави министърът. 

Прогнозата на Министерството на туризма за 2024 г. предвижда приносът на сектора да бъде 8,3 % от БВП на страната

Тя посочи, че относно прогнозите на Министерството на туризма за зимния сезон, записванията към този момент са близки до равнището от миналогодишния, но има и предизвикателства.

„Стратегията ни е да позиционираме България като 4-сезонна дестинация. Очакваме спад на резервациите от пазар Израел, не изключваме и неблагоприятни метeорологични условия. Вече проведох серия от работни срещи с представители на големите ски курорти, които бяха подготвили целогодишни програми специално и за Израел. Още от началото на сблъсъците с екипа ми подготвихме промяна в рекламната ни кампания, за да компенсираме и тази криза. Ще засилим кампаниите на съседните пазари – Сърбия, Гърция, Турция, Румъния, Северна Македония. Въпреки това в Община Банско  – очакват 2% ръст на туристите спрямо предишния сезон; Община Самоков (в която е Боровец) очаква резултати близки до миналия зимен сезон. Най-много туристи очакваме от вътрешния пазар, Румъния, Северна Македония, Великобритания, Сърбия, Молдова, Ирландия и Турция“, каза още Динкова.

„Очакваме сериозен интерес към СПА туризъм най-вече във Велинград, Хисаря, Разлог. Очакванията за ръст на пристигащите полети от Германия и Италия на летище София дават надежда за добри резултати и от гледна точка градския туризъм. За втори пореден зимен сезон се очаква да достигнем, а вероятно и да надминем предпандемичното равнище общо за страната“, сподели още министърът на туризма.

В момента България има рекламна кампания в 24 водещи медии в 9 страни, включително и България. Още по темата от проф. Мариела Модева – съветник на министъра на туризма:

https://bgtourism.bg/wp-content/uploads/2023/12/Modeva.m4a

„Моето лично отношение пролича още на 21 септември, когато по моя инициатива се проведе първата по рода си среща между бизнеса, премиера и финансовия министър. Беше постигнат консенсус по принципните въпроси. Недостигът на добре обучени кадри в сектора е хроничен и винаги е в центъра на обсъждане и при международните срещи, които проведох през последните два месеца. Ролята на Министерството на туризма и по-конкретно моята задача е да посреднича в процеса на договаряне между бранша и Министерството на финансите. Това беше направено още при старта на процедурите в края на септември. Тогава инициирах среща с министър-председателя и министъра на финансите с представители на бранша, за да могат да бъдат чути всички гледни. На този разговор беше повдигната и темата за изсветляването на бранша, както и възможните решения на проблемите като нелоялната конкуренция и други порочни практики. На среща през октомври в Министерството на финансите тези проблеми бяха обсъдени още по-детайлно и беше постигнат консенсус по принципните въпроси. Окончателното решение по предложенията обаче е на финансовия министър. Относно личното мнение за различните данъчни облекчения, за които настоява част от бранша – аз категорично заставам зад позицията, че този сектор трябва да е максимално конкурентноспособен, но и прозрачен, за да има стимули да спазва необходимата фискална дисциплина и да поощрява добрите примери за повишаване на качеството, както на продукта, така и на всички заети в сектора“, сподели още Зарица Динкова.

Материалът Зарица Динкова: Дадохме ясен знак пред международните си партньори, че България е сигурна дестинация е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Сподели:

Туризъм и Новини

Top