CruiseGuru проведе специализиран инфотур за близо 40 български туристически агенции на борда на Costa Toscana
Руслан ЙОРДАНОВ
София. Представители на близо 40 туристически агенции от България участваха в инфотур, организиран на борда на круизния кораб Costa Toscana от българския туроператор CruiseGuru. Посещението имаше за цел да запознае присъстващите с продукта на Costa Cruises, актуалните маршрути, концепцията на компанията и възможностите за съвместна работа през предстоящия сезон.

Гостите бяха посрещнати от Луиза Бордеа, мениджър „Бизнес развитие“ за Унгария, България и пазарите от ОНД към международния регион на Costa Cruises. Тя представи основната мисия на бранда и подчерта дългогодишната история на компанията, основана през 1948 г. в Генуа, Италия.

Днес Costa Cruises оперира с флотилия от девет кораба, които плават по целия свят. Акцент в презентацията бе стремежът на компанията да предлага не само почивки, но цялостни преживявания както на борда, така и по време на екскурзиите в отделните дестинации.

Присъстващите бяха запознати с концепцията Sea Destinations – тематични активности по време на морските преходи, които имат за цел да доближат гостите до атмосферата на дестинациите още преди пристигането в пристанището. Едно от емблематичните събития е наблюдението на звездното небе в открито море. Бяха представени примери от програми в Норвежките фиорди, Гръцките острови, Турция и Неапол. Участниците научиха и за регулярния процес на реновация на корабите на всеки три до четири години, който гарантира поддържането на модерна визия и високо качество на продукта.
Пътуването включваше дестинациите Барселона, Неапол, Рим, както и ден по вода. Българската група беше организирана и водена от Диана Благоева – дизайнер круизи в CruiseGuru, която професионално представи възможностите за пътуване с круизи, предимствата на компанията и най-търсените маршрути. Сред акцентите бяха пътуванията в Средиземно море, Карибите, Азия, Канарските острови, Северна Европа, Емирствата, както и предстоящите програми за сезон 2026–2027. Бяха разяснени и практическите особености при продажбите, включително трите тарифи – My Cruise, All Inclusive и Super All Inclusive.

Агенциите бяха запознати с целия процес на пътуване – от резервацията и качването на борда до услугите, настаняването, инструктажа и правилата за багаж и сигурност. Отделно участниците получиха и полезна информация, свързана със специфичните предимства на круизите на Costa при групови резервации и за възможността за мини круизи. Те имаха изпробваха и очила за виртуална реалност, чрез които бяха „отведени“ до различни дестинации на круизната компания по света.

По време на обиколката българските експерти имаха възможност да разгледат Costa Toscana и да се запознаят отблизо с особеностите на един от най-новите и модерни кораби на компанията. Презентацията подчерта италианската атмосфера на борда – от кулинарните предложения до зоните за развлечения, както и стремежа на Costa да осигурява лично отношение и комфорт за гостите от всяка възрастова група.
Построена през 2021 г., Costa Toscana е символ на новото поколение круизни пътешествия, в които се съчетават модерни технологии, устойчиви решения и характерният италиански стил.
Корабът е с дължина 337 метра и капацитет над 6000 пътници. Интериорът е вдъхновен от Тоскана – светъл, просторен и изпълнен с модерен дизайн.
Туристическите агенти разгледаха основните открити и закрити зони, помещенията за настаняване, барове, ресторанти и местата за забавления, включително различни басейни, СПА център, фитнес, аквапарк, панорамни тераси, театър и търговска алея с магазини с атрактивни отстъпки.

Сърцето на кораба е триетажният атриум, оборудван със съвременни светлинни и звукови решения, където ежедневно се провеждат различни шоу програми, сред които и популярният формат „Гласът на морето“.


Около атриума се намират емблематични пространства като Vergnano 1882, дизайнерското Kartell Café, Campari Bar, суши барът и изисканият Ferrari Bar, известен с малиновото сорбе с пенливо вино. На борда естествено присъства и характерният за италианската круизна култура Aperol Spritz Bar.
Кулинарната концепция впечатлява с разнообразие – от авторска италианска кухня до международни специалитети. Представени бяха ресторантите Archipelago с Michelin концепция, тепаняки ресторантът с кулинарни спектакли и популярната пицария Pummid’Oro.

Гостите от България се запознаха и с възможностите за развлечения – от казино и барове до детски клубове, зали за електронни игри и спортни площадки.
Сред най-впечатляващите преживявания на Costa е програмата за наблюдение на звездното небе, което превръща корабната палуба в пространство за уникална нощна атмосфера, далеч от светлините на сушата.
CruiseGuru отчете стабилен ръст в продажбите на Costa Cruises през 2025 г., като интересът към дестинации като Азия, Карибите и Средиземноморието продължава да нараства сред българските туристи.
“През 2025 година постигнахме изключително добри резултати. Увеличихме продажбите на Costa с 32%, което показва, че компанията продължава да набира популярност на българския пазар и се утвърждава като една от водещите”, заяви пред своите партньори Диана Благоева от CruiseGuru. Тя посочи, че компанията ще продължи с инфотуровете, като целта е българските туристически агенции да са запознати с продуктите, които предлагат на своите доверени клиенти.
Снимки Руслан Йорданов, Светла Йорданова

Материалът CruiseGuru проведе специализиран инфотур за близо 40 български туристически агенции на борда на Costa Toscana е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.







































