Ryanair: 33 милиона пътници са били засегнати от закъснения заради неефективен въздушен контрол в Европа
Франция, Испания, Германия и Великобритания отново са сред най-лошите ATC служби
Дъблин. Ryanair, най-голямата авиокомпания в Европа, за пореден път отправи остър призив към председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен (в изявлението иронично наречена „Derlayed-Again“) да предприеме спешни мерки за реформа на системата за управление на въздушното движение (ATC) в Европейския съюз. Поводът е, че над 33 милиона пътници са били засегнати от закъснения и отмяна на полети през 2025 г. поради управленски пропуски и недостиг на персонал в някои от основните европейски държави.
Според публикуваната от Ryanair класация за ATC закъснения през октомври, Франция, Испания, Германия и Великобритания продължават да бъдат страните с най-сериозни проблеми във въздушния контрол. Най-много закъснения са регистрирани във Франция – над 64 000 полета и повече от 11,5 милиона засегнати пътници. Следват Испания с около 39 000 полета и над 7 милиона пътници, Германия – с над 18 000 полета и 3,3 милиона пътници, както и Великобритания, където закъсненията са засегнали над 1,5 милиона души. Гърция също е сред държавите с по-слабо представяне – над 7 000 забавени полета и 1,3 милиона пътници.
За разлика от тях, България, Словакия, Нидерландия, Белгия и Дания се отличават като пример за ефективност. България отчита едва 117 закъснели полета и малко над 21 000 засегнати пътници, което я нарежда сред държавите с най-добре организирани ATC услуги в Европа.
„Няма оправдание за подобни резултати, когато държави като България, Словакия, Нидерландия, Белгия и Дания успяват да поддържат ефективни служби за въздушен контрол без недостиг на персонал и управленски грешки“, подчертават от Ryanair.
Авиокомпанията и Асоциацията на европейските авиокомпании (A4E) отново настояват Европейската комисия да приложи реални реформи в сектора. Според Ryanair, въпреки множеството предупреждения и настоявания, Брюксел „продължава да бездейства“, докато милиони европейски пътници понасят последствията.
Компанията приканва всички засегнати да посетят страницата “Air Traffic Control Ruined Your Flight” и да поискат действия от Европейската комисия. Сред основните предложения са въвеждането на задължителен ангажимент националните служби за въздушен контрол да бъдат напълно обезпечени с персонал за сутрешните полети, в противен случай да бъдат санкционирани, както и гарантиране на защитата на прелитащите полети по време на национални стачки.
Изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри заяви:
„Неприемливо е най-слабите служби за въздушен контрол в Европа – във Франция, Испания, Германия и Великобритания – да продължават да причиняват ненужни закъснения и анулирания на милиони граждани на ЕС всеки месец. Въпреки предупрежденията, ефективността на европейския въздушен контрол не се подобрява, тъй като националните оператори не осигуряват достатъчно персонал и адекватно управление.
Европейската комисия трябва спешно да предприеме действия, за да прекрати този хаос и да защити свободата на движение на европейските пътници.“
Материалът Ryanair: 33 милиона пътници са били засегнати от закъснения заради неефективен въздушен контрол в Европа е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.









