Wizz Air отчита силни оперативни резултати в България през 2025 г. и представи зимния си график
София – Wizz Air, най-ефективната авиокомпания в Европа по отношение на емисиите през 2025 г.[1] и една от водещите авиокомпании в България, представи зимния си график за сезон 2025/2026 г. и отчете силни оперативни резултати в България. През 2025 г. авиокомпанията е превозила близо 3 милиона пътници от и до България, което представлява увеличение от 9% спрямо същия период на миналата година. Общо са оперирани и близо 14 000 полета. Авиокомпанията отчита силен ръст в резервациите по ключови зимни маршрути, а пълният график вече включва полети от София, Варна и Пловдив по 54 маршрута до 17 държави. Графикът предвижда по-чести полети и допълнителен капацитет в дните около Коледа и Нова година.
В новогодишната нощ Wizz Air дава на пътниците възможността да посрещнат 2026 г. в облаците. Два специални нощни полета ще излетят за София на 31 декември 2025 г., като ще предложат гледка към празничната заря под тях, докато часовникът отбелязва полунощ – от Ларнака в 23:05 ч. (с кацане в София на 1 януари 2026 г. в 01:30 ч.) и от Лондон Лутън в 21:45 ч. (с кацане в София в 02:55 ч.).

Пътниците вече могат да открият и най-новите маршрути в мрежата на Wizz Air – от Варна до Милано и Братислава, от Пловдив до Братислава и от София до Кишинев, Прага, Торино, Маракеш и Варшава, както и до екзотичната Палма де Майорка и слънчевите Ламеция Терме и Римини. Наскоро авиокомпанията увеличи капацитета си от и до Тел Авив и възобнови дългоочакваните полети до Абу Даби. През юни 2026 г. предстои и стартирането на още един нов маршрут – от Варна до Вроцлав.
Анастасия Новак, мениджър „Корпоративна устойчивост и комуникации“ в Wizz Air, коментира по време на медийно събитие в София: „Зимният сезон е един от най-емоционалните периоди за нашите пътници – пътувания при семейства и приятели, празнични ваканции и нови преживявания, свързани с новата година и новото начало. Този сезон също така бележи година, през която превозихме близо 3 милиона пътници, което е ръст от 9% спрямо 2024 г., и извършихме почти 14 000 полета с нашите девет самолета A321neo, базирани в София и Варна, като същевременно непрекъснато подобрявахме точността на изпълнение на полетите. Благодарение на инвестициите ни в по-млада и ефективна флотилия, нови дигитални инструменти, които подпомагат екипажа ни, и трансформационния план Customer First Compass, сега можем да предложим още по-голям избор от достъпни, надеждни и удобни възможности за пътуване през зимния сезон.“
В дискусията се включиха и представители на екипажа на Wizz Air – пилотът Георги Господинов и стюардесата и посланик на Wizz Air в България Даяна Георгиева, които дадоха поглед „от първа ръка“ към това как изглежда днес работата в авиацията. Те разказаха как в пилотската кабина вече се използват технологии с изкуствен интелект и дигитални системи за подпомагане на решенията, които помагат за по-точно планиране на полетите, оптимизиране на маршрути и разход на гориво и в крайна сметка – за по-безопасни и по-ефективни полети. Примери за това са системи като FlyGuide FPO, която подпомага екипажа в избора на най-оптималната траектория на полета в реално време, Aventus, която осигурява по-прецизни метеорологични и оперативни данни за излитане и кацане, и SIGMA, която анализира множество параметри и предлага решения за по-ефективно управление на полета и намаляване на закъсненията.

„Днес пилотите работят с десетки данни в реално време – от прогноза за времето до въздушен трафик. Благодарение на новите системи, екипажът може да види целия маршрут в реално време, като така спестяваме до 4 кг гориво на полет, което е много, ако се има предвид, че изпълняваме 1000 полета на ден, и използваме самолетите по-ефективно за комфорта на пътниците и оптимизиране на маршрутите. Това е нещо, което пътниците не забелязват, но го усещат – полетът е много по-плавен“, сподели Георги Господинов.
Екипажът подчерта още, че професиите на пилотите и кабинния екипаж са много по-динамични от преди – освен отлична техническа подготовка и грижа за безопасността, днес се изискват силни умения за работа в екип, емоционална интелигентност и готовност за вземане на бързи решения в непредвидени ситуации. Те акцентираха още, че Wizz Air значително инвестира в обучения и кариерно развитие, като ключов фактор за надеждността на операциите и качеството на обслужването на борда. Сред специалните програми са Wizz Air Pilot Academy за бъдещи пилоти, инициативата She Can Fly за насърчаване на повече жени в пилотската професия и програмата Cabin Crew to Captain, която дава възможност на кабинния екипаж да израства до позиции в пилотската кабина.
През 2025 г. Wizz Air насочи усилията си към разширяване на мрежата си в България, подобряване на точността, оперативната надеждност и клиентското преживяване. Тези приоритети са в съответствие с трансформационния план Customer First Compass, който поставя пътниците в центъра на всички решения – от инвестиции в ново поколение технологии и по-ефективни процеси до по-ясна, по-бърза и по-предвидима комуникация при промени в полетите.
Материалът Wizz Air отчита силни оперативни резултати в България през 2025 г. и представи зимния си график е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.









