Bgtourism.bg    Spatourism.bg    Jobs.bgtourism.bg    Destinations.bg
Круизът към мечтания бизнес потегля от офис в кафене и празна банкова сметка

Круизът към мечтания бизнес потегля от офис в кафене и празна банкова сметка

19/08/2022 | Кристиан ИВАНОВ

Затворете очи и си представете райско място, на което бихте желали да отплавате с луксозен кораб. Създателите на CruiseGuru Диана и Никола могат да ви заведат.

Над две чаши димящо кафе в заведение близо до НДК, в главите на двама пълни с енергия ентусиасти се ражда идея, която е орисана да сбъдва мечти. Както на своите създатели, така и на стотици други хора. Щастливци, които ще имат възможността да се докоснат до някои от най-красивите места на света с помощта на основателите на компанията CruiseGuru Диана Благоева и Никола Николов.

Фирмата е регистрирана през ноември 2017 г. и пет години по-късно е сред лидерите на българския пазар, предлагайки круизи до приказни дестинации. Сред тях са митичните гръцки острови, Канарските острови, Австралия и Нова Зеландия, Дубай, Карибите и още, и още…

„Идеята за името на фирмата CruiseGuru се роди спонтанно в разговор между мен и Диана, в периода преди да нагазим в сложните процедури по регистрация – връща лентата Никола. – Трябваше да бъдат извадени един куп документи без които няма как да започнеш бизнес. Питали са ме за най-сериозните трудности в началото на пътя ни като предприемачи. Да започнем с това, че нямахме офис. Работихме всеки със своя лаптоп в популярно столично заведение. Бързо се сблъскахме със суровата реалност. След като извадихме всички необходими документи и лицензи, след като платихме всевъзможни такси, се оказа че във фирмената сметка няма пари. Бяхме смущаващо близо до абсолютната нула.“

Но това не е в състояние да помрачи вярата в успеха на Диана и Никола. Бизнес партньорите се отправят към банката, с която ще работят в бъдеще, пълни с увереност и надежди. На стандартния въпрос: „Какви са очакваните ви приходи за следващата 2018 г.“, Диана и Никола леко се затрудняват. Спират се на сумата 200 000 лв.
„Не познахме. Приходите се оказаха в пъти повече за първата година“, казва Диана. Успехът не е случаен. Основателите на CruiseGuru имат зад гърба си опит, изграден с години труд в една от големите фирма в бранша – „Премиер Турс“.

Диана Благоева на едно от своите любими пътешествия

В офиса на престижната компания Диана и Никола се сработват отлично и за периода между 2010 г. и 2017 г. заедно се справят с куп предизвикателства. Помежду си изграждат доверие, което е в основата на техния успех до днес.
„Всеки един занаят се краде – откровена е Диана Благоева – И аз, и Никола, научихме много от екипа на „Премиер Турс“. Както и от другите места, на които сме работили. Човек, който иска да успее, независимо в коя сфера е решил да се развива, трябва да намери правилните хора, от които да черпи знания и умения.“

Моментът, в който бъдещите основатели на CruiseGuru решават, че ще зарежат работата на заплата и ще правят свой бизнес, идва след като се сменя собствеността в „Премиер Турс“. Дълги години Диана и Никола са работили за своите имена и идва времето, когато имената им започват да работят за тях. Това е и причината тяхната първа фирма, предшестваща CruiseGuru, да се казва чисто и просто: „Диана и Никола“ ООД. „Бяхме напълно наясно как се организират круизи, имахме нужните контакти – казва Диана. – Компаниите, с които желаехме да сключим договори, ни вярваха. Както и многобройни клиенти, с които се познаваме от години.“

Никола с усмивка разказва, че е бил дотолкова отдаден на работата си като организатор на пътешествия с луксозни кораби, че мнозина не го наричали по име. Знаели го като „момчето с круизите“.

Никола Николов познава някои от най-красивите кътчета на планетата

В момента бизнесът на CruiseGuru върви с попътен вятър в платната, а небето е лазурно синьо и безоблачно. Интересът към почивките на круизни кораби е висок и възможностите стават все повече.

„Споделям философията за успеха на Джак Ма, основателят на Alibaba, който днес притежава повече от 30 млрд. долара – казва Никола Николов. – Съветът на китайския магнат към бъдещи предприемачи е, че преди 20-ата си годишнина трябва да бъдат добри ученици. Това е времето, в което нужно да се учи и да се трупа опит.
От 20 до 30-годишна възраст е периодът, когато трябва да се следва успешния пример на ментора. Добрият ръководител учи младите да мислят различно.
Между 30 и 40 години е най-добре да работиш за себе си. Докато между 40 и 50-годишна възраст е правилно да се концентрираш в сферата, в която си силен. Да не поемаш много нови инициативи. Между 50 и 60-годишна възраст – работи за младите хора. Защото тогава те ще могат да правят нещата по-добре от теб. След 60 години човек трябва да отделя повече време за себе си. Например – да си почива на плажа.“
Дотук историята на Диана и Никола е като извадена от бизнес притчата на Джак Ма.

„Знаехме и умеехме много неща, научени в процеса на работа като служители. След като вече бяхме навършили 30 години, съвсем естествено узря моментът да започнем да пишем нашата собствена история като предприемачи“, обобщава Никола.

Сега CruiseGuru предлага целогодишно круизи по цялото земно кълбо.
Корабите, с които работи българската компания, кръстосват всички океани, морета и реки. Пътуват до Далечния изток, Карибите, Северна Америка, Аляска, Южна Америка, Антарктида, Галапагос, Панамския канал, Арабско море, Червено море, Тихи океан, Австралия, Мексиканска ривиера, Хавай, Южен Пасифик…

Гледката, за която мечтае всеки любител на луксозни пътешествия

А как обичат да почиват двамата от CruiseGuru, които предлагат на своите клиенти да кръстосват света надлъж и шир?
„Когато имаш собствен бизнес, работиш непрекъснато. Няма такова нещо като платен годишен отпуск – признава Диана. – Хубавото в нашата работа е, че можем да вършим задълженията си от всяко едно място. Не е нужно да бъдем в точно определен офис. Достатъчно е там, където се намираме, да има електричество и интернет. В нашата фирма този модел е установен отдавна и дава резултати. В една и съща седмица работих от Велико Търново и Вършец, като съчетавах различни ангажименти. Обичам да пътувам на круизи заедно с 10-годишния ми син. Харесвам и спокойствието, което дава планината.“

Costa Venezia – Лятната царица на Егейско море, която предлага вълнуващи пътешествия и автентични преживявания (снимки)

Никола, „момчето с круизите“, също е почитател на пътуванията с кораб до екзотични места. Понякога е осеняван и от други идеи за бягство от ежедневното напрежение. „Обичам испанската провинция Андалусия и веднъж просто взех кола под наем и поех по пътя без точно определена крайна цел и посока – разказва Никола. – Резервациите за нощувки ги правех ден за ден. Подобен вид преживявания ме зареждат силно с нова енергия.“

Какво предстои оттук нататък и докъде се простират мечтите на Диана и Никола от CruiseGuru?
„В нашия бизнес от изключително значение са вниманието към детайлите и това да познаваш добре изискванията на клиентите – казва Никола Николов. – Хората, които са свикнали на висок стандарт в собствената си работа, изискват това и от другите. Всяка една подробност е важна. Как човекът, който ни се е доверил за своята почивка, обича да си пие кафето. Какви изисквания има към мястото, на което ще бъде настанен. Какви са ежедневните му навици, ритуали. Добрият професионалист владее цялата тази съвкупност от различни умения, които карат клиентът да му се доверява. Амбицията ни е да продължим да се развиваме в това, което умеем да правим най-добре и да вървим напред. Следващите етапи в стратегията на Джак Ма все още са пред нас.“

Модерните круизни кораби предлагат комфорт, спокойствие и незабравими преживявания

Бизнес карати

В рубриката „Бизнес карати“ Bgtourism.bg дава думата на успешни личности в българския туризъм. Това са хората, които чертаят пътя за превръщането на този бизнес в мощен мотор за икономиката на страната и не спират да работят за покоряването на нови предизвикателства. Примерът им е заразителен за всеки, който иска да следва мечтите си. Техните истории, написани от живия живот, са повече от интересни. Днес благодарим на Диана Благоева и Никола Николов от CruiseGuru, че бяха наши гости в „Бизнес карати“.

Виж още от рубриката

Венцислав Пешев, собственик на „Диадженти“: В бизнеса слушам сърцето, душата и семейството си

Инж. Людмила Маждракова – дамата, която помага на бизнеса да сбъдва мечти

Формулата на Петър Денчев: Изкуство и футбол

Живко Иванов изминава пътя от сервитьор до директор

Ина Тонина – екскурзоводът с приключенски дух

Изкуството да твориш туризъм – Бисерка Огнянова

Сподели:

Туризъм и Новини

Top